söndag 25 april 2010

En date med ett utav dina tidiga kapitel.

Om du fick välja ett tillfälle under din unga tonårstid som fick gå i uppfyllelse vad skulle det vara då? En date med killen du var sådär löjligt kär i? Kanske...
Det var i alla fall vad jag fick uppleva igår..


Han var snygg och exotisk, med den där hårmanen glittrande ögonen och fina smilet. Varje gång man såg honom blev man knäsvag och fnittrig och hade svårt att hålla fokus. Samtidigt som man ville behålla ögonkontakten så bröt man den av genans. Hur många gånger fantiserade man inte om att få en puss av en sådan kille... Aaahw!

Åren har gått och sådär 10 år senare så träffas man igen, oj vad man har förändrats. Jag måste erkänna att jag var lite skraj inför första mötet med dig, jag visste inte vem du var eller hur du såg ut? Allt jag hade var en profilbild från facebook.


Vilka gentlemän det finns i världen ändå. Jag som trodde gentlemannen torkat ut på grund av lathet och nobbande oberoende kvinnor, men tjejer det finns hopp.

Jag ogillar att bli bjuden på saker, på grund av att jag vill bevisa på min självständighet. Men igår lade jag stoltheten på hyllan och sveptes iväg på en dröm från mitt unga liv.

Efter att ha suttit inne en hel vecka i feber och hela smeten fick jag förfrågan om en kväll på Gröna Lund. Jag tvekade först för att jag skulle egentligen vara på resa med skolan men kände att detta fick jag inte missa. Vid 6 tiden anlände bilen med mannen i fråga, och tog mig till vackra Stockholm. Det blev först en spontan seightseeing (vi körde lite vilse) och denna underbara hufvudstad lystes upp av vårens solstrålar.

Jag hade en underbar kväll - svårt att beskriva, men tänk er själva. att få uppleva en date med drömkillen från ett utav dina tidiga kapitel i livet.

Tack min vän!

Stay Cool
/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar